Shrnutí zbytku roku, Dánsko, miminka, úmrtí a plány do budoucna

27.12.2016 16:04

Během roku nebylo příliš času a ne že bych ho teď měla o hodně víc, ale už bude konec roku a stále jsem nedopsala vše, co jsem chtěla a abych mohla s klidným svědomým pokračovat v následujícím roce, hodilo by se to alespoň ve zkratkách dopsat :) .

 

Od poslední zprávy se toho udála spousta, nestihla jsem však informovat průběžně. Následovala výstava v Dánsku, kde jsem posuzovala společně s Unou a Alinou, výstava byla velmi náročná, táhla se od rána do pozdních hodin nad ránem dalšího dne, ale také zkušenost :) . Původně bych byla napsala víc, ale upřímně bych musela hledat ve zprávách s přáteli, abych si vzpomněla, kdy kde a co přesně.. Každopádně to bylo fajn, fretky o poznání horší než ve Finsku, také širší "barevné spektrum". Nicméně pevně doufám,že už nikdy nebudu z žádné výstavy tak zničená, neměla jsem pak už ani chuť jít se někam podívat, ani jsem nepočkala na "after party" a šla jsem spát hned, jakmile mi to dovolili.. 

 

Po návratu z Dánska nám domu přibyl čtyřnohý chlupáč. Nakonec jsem na poslední chvíli vzala do naší smečky fretek a tchořů ještě skorovlka Goblina (československý vlčák), s fretkami se milují,ale teda v pohodě dá za všechny fretky i tchoře dohromady :) .

 

Nejen díky Gobimu, budeme nejspíš naše fretčí království v roce 2017 stěhovat, v hledáčku máme aktuálně Klecany, kde jsme začali před rokem tvořit naši fretkařskou klubovnu, byla by alespoň šance s tím konečně trochu hnout, když bude zájem nejen z mé strany :) .

 

Po Gobim krátce na to , odešla Nymi do nového domova (no zrovna teď ji mám u sebe, ale jen do Nového roku :) ) a 28.8.2016 se narodila miminka Arye a Atomovi,narodilo se a přežilo 7 krásných miminek,4 holčičky - Faith, Eliška, Rozárka a Julie a 3 chlapečci - Roky, Rick a Kozel (Kozlík pojmenován po pivě, páníček chtěl něco českého ,Kozel mu chutnal a prý je i dostatečně tmavý :) ) . Všech 7 chlupáčů našlo skvělý domov,krom Kozlíka jsou všichni v ČR, Kozlík šel ke kamarádovi do Finska a kujeme s ním pikle :) . Všichni, včetně začátečníků, chlupáče zvládají, všichni jsou dle mého přání na mase a věřím, že to tak i zůstane :) . Všichni mají k mé spokojenosti 6 řezáků a ze strany páníčků slyším převážně samou chválu, a když už ne vyloženě chválu, mívá to dovětek typu "ale stejně je úžasná" apod. což je hlavní :) .

 

V říjnu jsem uspořádala svou (naši) první Mezinárodní výstavu fretek s olympiádou v Praze pod názvem Furry Snakes, posuzovat přijela

Lisa Hyoky a Aija Kouhi z Finska (Emeliina si bohužel se svým zdravotním stavem netroufala :/ ) . 

Bohužel výstava nešla úplně dle plánů, den před výstavou to odpískala spousta pomocníků i z oblasti organizátorů, ze školy jsme měli mít přidělené praktikanty, bohužel shodou jmen s organizátorkou předchozích výstav, se ředitelka školy obrátila na ní místo mě a bylo jí řečeno, že se žádná výstava nekoná, naštěstí se to k nám dostalo a sehnali jsme alespoň dobrovolníky, bohužel do školního rozpisu praxí se to už nestihlo , ale je vidět, že fretky vyvolávají poměrně  velký zájem u studentů i na dobrovolné bázi :) . Nakonec ráno před výstavou skončila v nemocnici i naše moderátorka a já myslela, že si můžu hodit.. na výstavu měla přijet i Stephanie (Ferret World) a nakonec jsem na ni neměla vůbec čas, stejně tak na spoustu páníčků,kteří se přijeli podívat na chlupáče, což mě hrozně mrzí.

V tu chvíli byl důležitý hladký průběh výstavy a pevně věřím, že jsme to uhladili co to šlo a moc děkuji všem pomocníkům, kteří byli v tu chvíli ochotni ,i neplánovaně, přiložit ruku k dílu, moc si toho cením a věřím, že se lidem výstava opravdu tak líbila, jak psali :) .

 

Závěr roku nebyl úplně růžový, na výstavě se Igimu nahmatal útvar v dutině břišní, bohužel krátce na to, zemřel. Co přesně to bylo se vlastně neví, něco, co rostlo a rostlo i tam,kde to překáželo a nešlo to vyndat..Ne tak dlouho po tom zemřel i Félix Shelly´s Ferrets, který měl prorostlé plíce a byla to bohužel jen otázka času a teď na Mikuláše náhle zemřel i náš Pascal, výsledky přišli až dnes a také ne příliš uspokojivé.."Závěr: Lymfom? Histiocytom? Hodnocení vzhledem k lýze buněk je nespolehlivé" Takže vlastně vím stejné prd jako na začátku.. nejspíš lymfom,který byl ale z nějakého důvodu strašně velký a bez příznaků a našli tam nějakou bující tkáň či co..sami nevěděli, zpráva plná otázníků.. naštěstí aspoň nejde o nic nakažlivého,o což šlo především.. 

 

Doufám, že teď chvíli bude zase klid, Kuky už začíná trochu křahnout, přemýšlím,že už ji letos nebudu očkovat, přecejen už jí bude 7 a nikam ven ji už neplánuji tahat. 

K dnešnímu dni tu máme tedy 10 našich chlupáčů, už vyrovnaný stav - 5 fretek a 5 tchořů (ikdyž nebudu Vám kecat, mám samozřejmě něco vyhlídlého na rok 2017 i 2018 ;) ),taky jsem ulovila jednu Ferret Nation a teď číhám ještě po jedné, protože z ní konečně nezdrhá Patience :) . Také tu máme 3 freťule na hlídání, jedna právě zalezlá pod gaučem, na kterém píši tuhle zprávu.

 

Po Novém roce plánujeme výstavu v Nitře, v Budapešti a nakonec v Brně, v Budapešti bych se měla konečně trochu pohnout se školením směrem k finiši, pak už si hold budu muset do Finska každý rok jezdit na návštěvu pro fretky  O:) .

 

Na příští rok plánuji momentálně jen jedno spojení a to ještě jednou Hayley a Spectera, tentokrát bych si ráda nechala holčičku, pokud se poštěstí. Vážní zájemci o mazlíčka na mase se nemusí ostýchat mi napsat. 

 

Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněla :) . Jdu si udělat čaj a udělat něco s těmi vysklenými dveřmi.. 

Vám všem přejeme jen to nejlepší do nového roku 2017 a věříme, že budete i na dále s námi :)